شماره مجازی

بررسی امنیت و خرید شماره مجازی

داشتن امنیت به همراه تهدید با خرید شماره مجازی

هر محصولی که به بازار ارائه می شود دارای ویژگی‌های منفی و مثبت است که دانستن این نکات ما را در انتخاب درست و استفاده هوشمندانه و به دور از هر گونه ناامنی یاری می نماید. شماره مجازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مانند سایر فن آوری های موجود در بازار حاوی اثراتی سودمند و مخرب است. در اینجا به بررسی برخی از نکات منفی و مثبت در امنیت خرید شماره مجازی می پردازیم:

در مقاله شماره مجازی چیست ، با کلیت شماره مجازی آشنا شدیم. در این مقاله میخواهیم در مورد نکات امنیتی شماره مجازی صحبت کنیم. البته این مشکلاتی که نوشته شده برای شماره مجازی های رایگانی هستند که توسط بعضی از نرم افزار ها ارائه میشوند.

1-  امکان دسترسی همزمان دو یا چند کاربر به یک شماره:

ما در راستای امنیت بالاتر برای کار و حرفه خود، اقدام به خرید شماره مجازی می کنیم. حال آن که با توجه به آمار بالای تقاضا برای شماره های مجازی رایگان، عرضه آنها به اندازه کافی نبوده و لذا ممکن است از یک شماره مجازی بیش از 1 مورد ساخته شده باشد. این امر باعث کاهش اعتبار شرکت و به خطر افتادن روابط شرکت با مشتریان می شود.

2- امکان سوء استفاده از اطلاعات شرکت‌ها:

خرید شماره مجازی منجر به ایجاد حساب های کاربری و بعضا تماس هایی به سایر نقاط جهان می شود. اشتراک بین شماره مجازی یک شرکت با سایر شرکت ها ممکن است باعث دسترسی سایر شرکت ها به اطلاعات آن شرکت و سرقت اطلاعاتی از حساب کاربری آن شرکت شود که این امر موجب از بین رفتن برنامه های آینده ی یک شرکت و تهدید به افشای اطلاعات آن شرکت از سوی سایر شرکت ها می شود که شرکت های رقیب از این امر می توانند در جهت پیش‌برد منافع شرکت ها و استفاده از ایده های آن استفاده کنند.

3-  ورود چندگانه به حساب کاربری:

در صورت ساخت حساب کاربری با شماره مجازی خود در پیام رسان هایی همچون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و … دسترسی به آن پیام رسان برای ما امکان پذیر می شود که در صورت خرید شماره مجازی مشترک، ممکن است اطلاعات حساب کاربری ما در پیام رسان ها به سرقت رفته و حساب کاربری ما مسدود شود. این امر باعث از بین رفتن حساب های کاربری و گاهی استفاده از اطلاعات شخصی توسط افراد متجاوز به حریم خصوصی ما می شود.

امنیت شماره مجازی
شماره‌ مجازی رایگان ممکن است دسترسی به حساب کاربری شما را به فرد دیگری نیز بدهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که از آنجایی که شماره های مجازی رایگان را به صورت رندوم و تصادفی انتخاب می کنیم، ممکن است این شماره از قبل توسط فردی استفاده شده باشد و با ساخت حساب کاربری در پیام رسان، آن فرد به حساب کاربری ما دسترسی داشته باشد. برای امنیت بیشتر، کافی است در قسمت تنظیمات امنیت آن را بررسی کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که افرادی بعد از خرید شماره مجازی رایگان ما، همان شماره را خریداری کنند که در صورت فعال سازی رمز دو مرحله ای در بخش تنظیمات امنیت آن پیام رسان،  از ورود سایر افراد به حساب کاربری جلوگیری می شود.

خرید فوری شماره مجازی اختصاصی

4-  حفظ هوشمند حساب کاربری توسط پیام‌رسان:

بسیاری از پیام رسان ها از جمله تلگرام، به منظور عدم سوء استفاده از این پیام رسان توسط فردی با چندین حساب کاربری، اقدام به شناسایی و حذف شماره آن فرد از حساب کاربری خود می نمایند. این قابلیت به صورت خودکار در بعضی از پیام رسان ها وجود دارد که باعث امنیت بیشتر برای آن پیام رسان و همچنین یک تهدید جدی برای خریداران شماره مجازی رایگان ایجاد می کند. این امر سبب می شود تا حساب کاربری فرد دارای شماره مجازی مسدود شود و آن حساب کاربری دیگر برای او قابل استفاده نباشد.

 

5-   کاهش خطر هک و درز اطلاعاتی:

نکته ای که در خرید شماره مجازی می توانیم به آن توجه کنیم این است که چون هر فرد ممکن است تنها یک بازار شماره مجازی استفاده و حساب کاربری ایجاد کند، این شماره ها به راحتی قابل ردیابی نیستند و همین امر، شماره های مجازی را به ابزاری امن برقراری ارتباطات تبدیل می کنند. بعضی از شرکت ها با ثبت اطلاعات خریداران شماره مجازی از ایجاد جرم در پیام رسان ها جلوگیری می کنند و با افراد خاطی برخورد جدی می کنند.

البته در صورت نیاز به استفاده از اپلیکیشن از جانب سرورهای خارج از کشور که به دلیل تحریم ها برای داخل کشور مسدود است، می توانیم از شماره های مجازی با رعایت نکات امنیتی و توجه به نکات گفته شده در این متن استفاده کنیم.

امنیت شماره مجازی
شماره مجازی امنیت شما را در برابر هک افزایش می‌دهد.

 

برای مطالعه بیشتر در زمینه امنیت واتساپ میتوانید از این لینک استفاده کنید

 

ممنون که با ما همراه بودید.

شماره7|خرید آسان شماره مجازی

 

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن